زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین‌المللی و پرطرفدار است که در بسیاری از فعالیت‌ها، کاربرد دارد. مکالمه زبان انگلیسی مهم‌ترین بخش‌ یادگیری آن به حساب می‌آید. برای بسیاری از افراد جای سوال است که یادگیری مکالمه زبان انگلیسی تا چند وقت ادامه خواهد داشت؟ یادگیری زبان انگلیسی با توجه به توانایی و تلاش هر فرد متفاوت است و به طور میانگین بین ۳ تا ۱۲ ماه برای آن، باید زمان اختصاص داد. البته استفاده از منابع درسی مناسب، دیدن فیلم و استفاده از ترفندهای یادگیری، می‌تواند به شما بسیار کمک کند. ما در آموزشگاه زبان سنتر با استفاده از امکانات مدرن از صفر تا صد یادگیری و آموزش مکالمه انگلیسی در محیطی آرام همراه شما خواهیم بود.

آموزش مکالمه انگلیسی از پایه در آموزشگاه زبان سنتر

یادگیری و آموزش مکالمه انگلیسی در هر سنی مفید بوده و برای کودکان، سبب توسعه مهارت‌های شنیداری، گفتاری و نوشتاری می‌شود. همچنین برای بزرگسالان کمک بسیاری در ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقاء در کارشان، خواهد شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های مختلفی برای آموزش مکالمه انگلیسی از پایه، در آموزشگاه‌ زبان سنتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی افرادی که به هر دلیلی شرایط استفاده از دوره‌های حضوری را ندارند، می‌توانند از دوره‌های غیر حضوری یا آنلاین این موسسه استفاده کنند.

برای یادگیری زبان انگلیسی حتما باید دو مهارت ضروری را در خود تقویت کنید. یکی از این مهارت‌ها اسپیکینگ (speaking skill) و دیگری لیسنینگ (listening skill) است. به صورت خلاصه مهارت لیسنینگ این امکان را به شما می‌دهد تا هنگام مکالمه با دیگران، صحبت‌های آن‌ها را درک نمایید و منظورشان را به صورت کامل متوجه شوید. همچنین با تقویت مهارت اسپیکینگ یا گفتاری، با افراد به سادگی انگلیسی صحبت کنید. بهترین روش آموزش مکالمه زبان انگلیسی در منزل به صورت خودخوان بوده و برای آموزش‌های حضوری، باید در آموزشگاه زبان انگلیسی مناسبی ثبت نام نمایید.

اهمیت آموزش مکالمه انگلیسی

نمونه آموزش مکالمه انگلیسی

در زیر چند فایل صوتی برای نمونه آموزش مکالمه انگلیسی در آموزشگاه زبان سنتر، به شما ارائه شده است. توصیه می‌شود که حتما این فایل‌های صوتی را به دقت گوش دهید.

نمونه آموزش مکالمه انگلیسی به صورت PDF

فایل‌های PDF هم می‌تواند به شما در آموزش مکالمه انگلیسی کمک کند. در زیر یک نمونه از این فایل‌ها را برای شما قرار داده‌ایم:

لینک فایل: نسخه PDF آموزش مکالمه انگلیسی

۹ ترفند کاربردی آموزش مکالمه انگلیسی

هر فردی برای آموزش مکالمه انگلیسی، مهارت‌هایی را به کار می‌برد. آموزش مکالمه شیوه‌ای خاص ندارد و تنها با تکرار و تمرین، تسلط در آن به وجود می‌آید. کافی است به ترفندهای مکالمه انگلیسی مسلط شوید تا بتوانید به راحتی، صحبت کنید. در اینجا به مهمترین ترفندها در آموزش مکالمه زبان انگلیسی اشاره خواهیم کرد:

  • جستجو برای پیدا کردن کلمات پرتکرار
  • آموختن دستور زبان
  • یادگیری لغات جدید
  • یافتن شریک در آموزش مکالمه انگلیسی
  • ضرب المثل‌های پرکاربرد مورد استفاده
  • استفاده از سرگرمی‌ها و علایق شخصی
  • یادگیری عبارت‌های روزمره
  • معاشرت با دوستان انگلیسی زبان
  • دیدن فیلم‌های انگلیسی زبان
  • گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی
  • گوش دادن به سخنرانی‌های انگیزشی
  • مطالعه کتاب داستان کودکانه

در زیر هر کدام از ترفندها و روش‌های استفاده از آن‌ها را به شما شرح خواهیم داد:

پیدا کردن لغات پرتکرار در مکالمه

در حین مکالمه، لغات پرتکرار را پیدا نموده و با جمله ساختن، فن بیان انگلیسی خود را قوی کنید. کلمات همیشه مفهوم آنچه که فرد مقابل به شما می‌گوید را نشان می‌دهد.

یادگیری دستور زبان در آموزش مکالمه انگلیسی

درک گرامر برای پیدا کردن معنا و مفهوم کلماتی که در جمله به کار برده شده‌اند، بسیار مهم است. گرامر انگلیسی شاید پیچیده و بی قاعده باشد، اما به عنوان دستور زبان، برداشت فرد را نشان می‌دهد. از جهت دیگر زبان انگلیسی به قواعد برای معنا بخشیدن به کلمات احتیاج دارد. شما در مکالمه به تسلط بر گرامر زبان انگلیسی احتیاج دارید و اشتباهاتی که در گرامر پیدا خواهید کرد با تمرین و گذشت زمان کاملا برطرف می‌شود.

یادگیری کلمات جدید در آموزش مکالمه انگلیسی

مکالمه انگلیسی ارتباط مستقیمی با دانستن تعداد کلمات بیشتر دارد. هرچه تعداد کلمات بیشتری را بدانید، می‌توانید منظور خود را به طرف مقابل راحت‌تر بیان کنید. فلش کارت از گذشته یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری کلمات جدید بوده است. همچنین از تکنیک استفاده از کلمات پیچیده‌تر استفاده کنید تا به شیوه‌ای بهتر منظور خود را برسانید. همچنین خواندن مقالات بیزینسی امسال، بسیاری از کلمات پرکاربرد را به شما معرفی خواهد کرد. فیلم‌های سال پیش رو را با زیر نویس نگاه کنید که در بحث تقویت مکالمه کاربردی است. استفاده از یک دفترچه یادداشت نیز می‌تواند برای یادگیری کلمات و جملات جدید کاربرد داشته باشد.

پیدا کردن شریک در آموزش مکالمه انگلیسی

تمرین در آموزش مکالمه انگلیسی حرف اول را خواهد زد. در بهترین حالت موجود شما باید به آن زبان صحبت کرده تا مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنید. البته بسیاری از صاحب نظران گفته‌اند که داشتن یک شریک برای تمرین، شما را زودتر به اهدافتان می‌رساند. اگر به دنبال فرصت سازی در محیط اطراف خود هستید، حتما یک هم صحبت برای گفتگو به زبان انگلیسی پیدا کنید. البته در شبکه‌های اجتماعی افرادی هستند که می‌توانید از آنها به عنوان شریک در آموزش زبان انگلیسی بهره ببرید.

ضرب المثل‌های پرکاربرد مورد استفاده در مکالمه انگلیسی

در تمام زبان‌ها، ضرب المثل‌های پرکاربردی وجود دارند که حتما باید در آموزش مکالمه انگلیسی، هم شنیده خواهد شد. در صورتی که تمایلی به مرور آن‌ها ندارید، باید گفت که نمی‌توانید صحبت‌های افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است، را به طور کامل و دقیق متوجه شوید.

استفاده از سرگرمی‌ها و علایق خود

استفاده از سرگرمی‌ها و علایق، می‌تواند به عنوان راهی برای آموزش مکالمه انگلیسی محسوب شود. اگر به موضوعاتی مثل اخبار، طبیعت، گردشگری و مسافرت علاقه دارید، حتما در این حوزه‌ مطلبی را بخوانید. این کار باعث می‌شود که شما در ذهنتان برای این کلمات جمله ساخته و در مورد آنها حرف بزنید. حتی می‌توانید به اتاق‌های گفتمان گروهی رفته و در گفتگوهای تخصصی شرکت کنید.

9 ترفند آموزش مکالمه انگلیسی

حتما در آینه با خودتان صحبت کنید

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید به وسیله آن مکالمه زبان خود را تقویت نمایید، مکالمه با خود، در روبروی آینه است. هنگامی که در روبروی آینه خود را می‌بینید، خود را شخص دیگری تجسم می‌کنید، همین امر سبب می‌گردد تا با خود به خوبی مکالمه کنید و نواقص خود را در حین مکالمه مشاهده شناسایی و آن‌ها را رفع می‌کنید.

عبارت‌های روزمره را یاد بگیرید

عبارت‌های روزمره‌ای وجود دارند که حتما در زبان انگلیسی باید آن را یاد گرفت. به عنوان مثال، در زندگی روزمره از کلمه‌هایی استفاده می‌شود که در زبان مادری انگلیسی زبان‌ها بیشتر باب شده است و لازم است که شما معنی آنها را بدانید.

با دوستان انگلیسی زبان معاشرت کنید

هنگامی که دوستان انگلیسی زبان دارید که مهارت بسیار خوبی در مکالمه دارند، با صحبت کردن با آن‌ها، گفتار شما تقویت شده و ایرادهای مکالمه‌ای برطرف خواهد شد. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ارتباط خود را با افراد انگلیسی زبان افزایش دهید.

فیلم‌های انگلیسی زبان ببینید

علاوه بر آنکه تماشای تلویزیون می‌تواند، در درک بهتر مکالمات انگلیسی به شما یاری رساند، فیلم‌های انگلیسی نیز به عنوان مکملی بسیار عالی، محسوب می‌شوند. با تماشای فیلم‌های متنوع با زیرنویس، علاوه بر آنکه به خوبی سرگرم خواهید شد، می‌توانید با اصطلاح‌های انگلیسی نیز آشنا شوید.

آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید

هنگامی که به آهنگی از یک خواننده‌ی انگلیسی زبان گوش می‌دهید، اصطلاحات جدید به همراه جملات را در آهنگ او می‌شنوید. با گوش دادن به آهنگ‌های مختلف، به خوبی می‌توانید معنی کلمات و جملات را از مبتدی تا پیشرفته یاد بگیرید.

سخنرانی‌های انگیزشی گوش دهید

یکی دیگر از ترفندهای آموزش مکالمه انگلیسی، گوش کردن به سخنرانی‌های انگیزشی است. شاید با چند بار گوش دادن، کمی با مشکل مواجه شوید ولی با مکرر گوش کردن آن، با کلمات و اصطلاحات جدید آشنا شده و همین امر سبب می‌شود تا علاوه بر سریع صحبت نمودن، تلفظ بسیار قوی داشته باشید. بهترین آموزشگاه زبان در تهران از این تکنیک برای تقویت قدرت مکالمه استفاده می‌کند.

شریک در آموزش مکالمه انگلیسی

کتاب داستان کودکانه مطالعه کنید

یکی از مزیت‌های مطالعه کتاب داستان کودکانه، این است که اگر در مرحله مبتدی هستید، به خوبی با واژگان آشنا شده و معنی کلمات را به خوبی متوجه خواهید شد. همچنین در هنگام سرچ کردن و جستجو، با مشکلی مواجه نمی‌شوید. البته برخی از کتاب داستان‌ها نیز وجود دارند که دارای نسخه ترجمه شده و دو زبانه هستند. پیشنهاد ما به شما این است که از این کتاب‌ها برای مطالعه روزانه استفاده کنید.

اصطلاحات کاربردی در مکالمه روزمره زبان انگلیسی

در جدول زیر به پرکاربردترین اصطلاحات در مکالمه زبان انگلیسی اشاره کرده‌ایم:

معادل فارسی

معادل انگلیسی

سلام

Hello

سلام

Hi

صبح بخیر

Good morning

عصر بخیر

Good afternoon

شب بخیر

Good evening

حال شما چطوره؟

How are you

چه خبر؟

What’s up

من خوبم، ممنون

I’m fine, thank you

نام شما چیه؟

What’s your name

نام من [نام شما] است.

My name is [Your Name]

خوشحالم که با شما آشنا شدم.

Nice to meet you

اهل کجا هستید؟

Where are you from?

من اهل [کشور شما] هستم.

I’m from [Your Country]

شغل شما چیه؟

What do you do for a living

من [شغل شما] هستم.

I’m a [Your Job]

چند ساله که دارید انگلیسی یاد می‌گیرید؟

How long have you been learning English

من [تعداد سال] ساله دارم انگلیسی یاد می‌گیرم.

I’ve been learning English for [number] years.

می‌توانید انگلیسی صحبت کنید؟

Can you speak English

بله، می‌توانم.

Yes, I can

نه، نمی‌توانم.

No, I can’t

انگلیسی را از کجا یاد گرفته‌اید؟

Where did you learn English

من انگلیسی را در مدرسه یاد گرفتم.

I learned English at school

غذای مورد علاقه‌تان چیه؟

What’s your favorite food

من [غذای مورد علاقه شما] را دوست دارم.

I love [Your Favorite Food]

می‌توانید یک رستوران خوب پیشنهاد بدهید؟

Can you recommend a good restaurant

ساعت چند است.

What time is it

ساعت [زمان] است.

It’s [time]

وضعیت آب و هوا امروز چطوره؟

How’s the weather today
آفتابی/ابری/بارانی است.

It’s sunny/cloudy/rainy

فیلم مورد علاقه‌تان چیه؟

What’s your favorite movie

فیلم مورد علاقه‌ام [عنوان فیلم] است.

My favorite movie is [Movie Title]

می‌توانید به من کمک کنید؟

Can you help me

بله، البته.

Yes, of course

نه، متاسفانه.

No, I’m sorry

چطور به [مقصد] می‌رسید؟

How do you get to [destination]

می‌توانید [وسیله نقلیه] بگیرید.

You can take [mode of transportation]

یک بلیت به [مقصد] نیاز دارم.

I need a ticket to [destination]

قیمت چقدر است؟

How much is it

کجا نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز است؟

Where’s the nearest ATM

ببخشید

Excuse me

متاسفانه

I’m sorry

ممنون

Thank you

خواهش می‌کنم

You’re welcome

لطفاً

Please

بله

Yes
نه

No

من نمی‌فهمم

I don’t understand

می‌توانید دوباره بگویید.

Can you repeat that

خداحافظ

Goodbye

هر آنچه درباره آموزش مکالمه انگلیسی گفته شد

اگر تمایل دارید که از ایران به کشورهای دیگر به منظور تفریح و یا مهاجرت سفر کنید، لازم است بعضی از مهارت‌ها را در خود تقویت کنید. زبان سنتر، بهترین آموزشگاه زبان غرب تهران است که می‌تواند با اطمینان تمام مهارت‌های گفتاری و نوشتاری را به شما آموزش دهد. شما می‌توانید در این مجموعه ثبت نام کرده و دوره خود را هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری بگذرانید. در این موسسه انواع کلاس‌ها نظیر دوره آموزشی خردسال، دوره آموزشی کودکان، دوره آموزشی نوجوانان، دوره آموزشی بزرگسالان و دوره آموزشی پیشرفته وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلاس زبان انگلیسی کودکان 

سوالات متداول شما زبان آموزان

آیا آموزش مکالمه انگلیسی به شکل غیر حضوری برگزار می‌شود؟

در زبان سنتر هم امکان آموزش مکالمه انگلیسی به صورت حضوری و هم غیر حضوری، وجود دارد.

چگونه می‌توان در آموزش مکالمه انگلیسی اعتماد به نفس داشت؟

تمرین مداوم، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، مطالعه کتاب داستان و موارد دیگر به کمک شما در ایجاد حس اعتماد به نفس، موثر خواهد بود.